Børnekor

Kom og syng i Børnekor

OBS! Børnekoret starter op efter efterårsferien. Første gang er tirsdag den 22. oktober. SPIREKORET ER SAT PÅ PAUSE GRUNDET SYGDOM.

Elsker du at synge, er kirkens børnekor måske noget for dig?
I samarbejde med Skt. Nikolai Kirke tilbyder vi i øjeblikket kor for børn fra 3. - 4. klasse.

Vi synger tirsdag eftermiddag, og den eneste forudsætning for at deltage er, at du elsker sang og musik. Vi vægter et stabilt fremmøde for at få et godt, trygt og velfungerende kor.

Vi synger flerstemmigt, laver kanondanse og fagter, der understøtter sangen. Vi lærer at bruge vores instrument, stemmen, på en sund og naturlig måde, og vi lærer rytmer, rim og remser.

Det hele foregår i en afslappet og samtidig koncentreret atmosfære, hvor vi kan fordybe og udvikle os i musikkens univers.

Børnekoret (3.-4. klasse) øver i Tuse Kirkehus tirsdage kl. 15.00-15.45.
Børnene bliver hentet af bus kl. 14.55 på Tuse Skole. Bussen er retur på skolen ca. kl. 15.55.

Korene medvirker til gudstjenester flere gange i løbet af sæsonen.

Tryk her for tilmelding til børnekoret.

Gudstjenester med medvirken af Børnekoret efteråret 2024

26. november : Børne- og familiegudstjenesten Fadervor og Foder med temaet "Gud og grød".  Mødetid kl. 16.15 i Tuse Kirke.
17. december: Julehygge i Tuse Kirke.

Det er gratis at gå til kor - og værdien er stor :-)

Mange hilsner
korleder/kirkesanger Therese Adorján Ankjær